קבוצת מחקר

המחקר שלנו נקרא תנועה, מרחב ובריאות הקבוצה באזור מוגבל. ובאנגלית: Movement, space and group health in confined area
אנו חוקרים את התחושות האישיות והתפקוד החברתי של השוהים בתנאי בידוד וצפיפות קיצוניים מתוקף עבודתם, כדי למצוא כיצד מבנה המרחב המצומצם המתאפשר להם בתנאי עבודתם משפיע על תפקודם ורווחתם הנפשית.

דוגמה לכך ניתן למצוא בסביבות תת-ימיות, תחנות מחקר מרוחקות, איוש מתקנים צבאיים, וכן שהייה בחלל. סביבה מבודדת וסגורה (ICE – Isolated Confined Environment) המאופיינת בצמצום מרחבי (capsule environment) מציבה אתגר חברתי ונפשי.

תפקודם של צוותים בסביבה שכזו תלוי ביכולת של חברי הצוות לשתף פעולה באופן אפקטיבי ותוך תלות הדדית מוחלטת לביצוע המשימה ואף להישרדות. לצורך כך, הצוותים נדרשים לשמר לכידות קבוצתית גבוהה ויכולת לתפקד אישית וחברתית גם כאשר לא ניתנת לכל אחד מחברי הצוות פרטיות משאר הקבוצה. לצורך כך, חברי הצוות נדרשים להתאים את התנהגותם לסביבה הפיזית והחברתית המצומצמת והלוחצת. לצד יחסי קרבה, יכולים להיווצר קונפליקטים בין אנשי הצוות, ויתכנו שינויים במבנה החברתי הפורמלי והבלתי-פורמלי של הצוות לאורך המשימה.

המחקר שלנו בוחן, בפעם הראשונה, כיצד המבנה הפיזי של סביבת המחייה ב-ICE משפיע ביחד עם המבנה החברתי של הצוות על היכולת של הצוות לשמר לכידות קבוצתית, ולתפקד לאורך המשימה.
המחקר מתבצע בניסוי תת-מימי בצ’כיה, ובניסוי מדברי בישראל, ובהמשך בקבוצות נוספות הנמצאות בתנאי קיצון.

לערוץ   ECO ENCOUNTER
לחצו כאן וצפו בסרטונים בנושא
קפה מאדים
AMADEE-20-Mission-rgb large

תוכניות

טיפול שטח ובריאות קבוצתית

חינוך ופדגוגית שטח

בין הכיתה למאדים

טיפול מבוסס מסע

משימה אנלוגית מבוססת מסע

דילוג לתוכן